Blog Versi 2.0
  

KLIK untuk jadikan weblog ini sebagai homepage anda.  KLIK untuk tambah weblog ini kedalam Favorites anda.



Ahad, Februari 04, 2007

My Space lembab....???

Jika myspace anda lembab.... selain dari ianya berpunca dari ganguan komunikasi internet, ia mungkin juga berpunca dari anda sendiri.
bagaimana ??
Sila pastikan anda tidak melakukan atau mengurangkan perkara-perkara berikut didalam penggunaan myspace anda :
  1. Kurangkan penggunaan informasi dari pelbagai sumber. contohnya anda ingin meletakkan video dalam myspace anda.. ada 5 video sumbernya 1 hosting adalah lebih cepat berbanding 5 video yang sumbernya dari 5 hosting yang berbeza. Ini kerana jika ada ganguan link dan sebagainya anda akan mendapat maklumbalas segera dari satu hosting untuk kelima-lima video tersebut, sebaliknya jika anda menggunakan hosting yang berbeza anda terpaksa menunggu jawapan dari setiap satu hosting.
  2. Penggunaan grafik yang failnya bersaiz besar atau mempunyai 'dpi' yang tinggi juga akan melembabkan myspace anda. Oleh itu gunakan fail bersaiz kecil atau yang mempunyai 'dpi' rendah, kalau untuk web 75dpi dah cukup.
  3. Kurangkan penggunaan video juga membantu mengurangkan kelembapan myspace anda, atau pastikan video tersebut tidak 'autoplay'.
  4. Pastikan juga mereka yang memberi komen ke ruangan komen myspace anda tidak menghantar video atau grafik bersaiz besar yang menyumbang kepada kelembapan myspace anda. Delete jea.. komen yang macam ni...kalau tak penting.

itu sebahagian dari perkara yang boleh membantu... nanti kalau ada tip lagi, aku tambah.

 

2005 - 2008. Hakcipta Terpelihara Sentralpoint Systems